środa, 25 stycznia 2023

Lokalne SEO

Lokalne SEO to proces zwiększania obecności Twojej firmy w lokalnym wyszukiwaniu, aby przyciągnąć więcej klientów. Mnóstwo poradników pokazuje, jak zrobić lokalne SEO od początku do końca. Ale mogą one być zniechęcające, ponieważ jest to złożony temat. Dlatego w tym przewodniku przedstawimy sześć wskazówek, które pomogą zwiększyć lokalne rankingi:

Zarejestruj i zoptymalizuj swój profil biznesowy Google

Zrób badania lokalnych słów kluczowych

Zoptymalizuj lokalne strony docelowe

Zdobądź lokalne cytaty i linki

Odzyskaj utracone linki

Zdobądź więcej recenzji

Znajdź się na lokalnych listach

Utrzymuj swoją stronę w dobrym stanie

1. Załóż i zoptymalizuj swój profil biznesowy Google

Każda firma może założyć bezpłatny Profil biznesowy Google, który jest lokalną listą zawierającą informacje o Twojej firmie. Po złożeniu wniosku informacje dodane do profilu biznesowego mogą być wyświetlane w wynikach wyszukiwania Google w sieci oraz w Mapach Google. Profil biznesowy można założyć za pośrednictwem Google Moja Firma, bezpłatnego narzędzia Google do zarządzania profilem Google Moja Firma.

Oto jak to zrobić:

Przejdź do Google My Business

Kliknij opcję Zarządzaj teraz

Zaloguj się na swoje konto Google.

Wyszukaj nazwę swojej firmy

Wybierz odpowiednią firmę

Kliknij Zarządzaj teraz

Wskazówka

Jeśli Twoja firma nie pojawia się w wyszukiwaniach, kliknij opcję dodania firmy i postępuj zgodnie z instrukcjami. Nawet jeśli Twoja firma jest widoczna, możesz zostać poproszony o sprawdzenie i potwierdzenie szczegółów dotyczących Twojej firmy. Po złożeniu wniosku będziesz mógł zarządzać swoim profilem biznesowym za pomocą usługi Google Moja Firma.

Profil biznesowy Google

Wybierz odpowiedni typ firmy - Google dzieli firmy na sklepowe, usługowe i hybrydowe. Informacje, które wprowadzisz w zakładce "Informacje", określają, jak Google widzi Twoją firmę. Jeśli Twój biznes obsługuje klientów tylko pod adresem siedziby, jak w przypadku fryzjera lub kawiarni, ustaw swój adres, a pole Obszar usług pozostaw puste. Jeśli Twoja firma tylko odwiedza klientów lub dostarcza im towar, jak w przypadku hydraulika lub mobilnego fryzjera, wyczyść adres i ustaw obszar(y) usług. Jeśli Twoja firma wykonuje obie te czynności, dodaj adres i ustaw obszar(y) usług.

Wybierz właściwą kategorię biznesową - Masz wiele opcji, a niektóre z nich są podobne. Poświęć chwilę, aby przesiać opcje i wybrać najbardziej odpowiednią dla Ciebie.

Dodaj godziny pracy - ważne jest, aby wymienić dokładne godziny pracy. Powinieneś to zrobić również dla godzin świątecznych, aby ludzie wiedzieli, czy i kiedy jesteś otwarty podczas świąt państwowych.

2.Zrób badania lokalnych słów kluczowych

Wiedza o tym, jak lokalni klienci szukają produktów lub usług, które oferujesz, jest podstawą lokalnego SEO. Jeśli dobrze znasz swoją branżę i klientów, to prawdopodobnie masz jakieś pojęcie, jak to robią. Ale nadal mądrze jest przeprowadzić badania słów kluczowych, aby rozszerzyć swój zakres.

Oto jeden ze sposobów, aby dowiedzieć się, w jaki sposób ludzie mogą Cie znaleźć:

Zrób burzę mózgów na temat swoich produktów lub usług

Wklej swoją listę do Eksploratora Słów Kluczowych Ahrefs.

Przejdź do raportu Dopasowane terminy

Poszukaj odpowiednich słów kluczowych z wolumenem wyszukiwania

3.Optymalizuj lokalne podstrony docelowe

Jeśli odkryłeś, że ludzie szukają konkretnych produktów lub usług, które oferujesz, prawdopodobnie musisz stworzyć dla nich dedykowane strony docelowe.

Na przykład, ludzie nie tylko szukają "hydraulika", ale także:

instalacja kotła gazowego

wymiana kotła

montaż łazienki

Powinieneś zoptymalizować strony docelowe poprzez włączenie informacji, które mają znaczenie dla użytkowników. Ale nawet jeśli dobrze znasz swoją branżę i klientów, możesz przeoczyć ważne szczegóły. Z tego powodu warto spojrzeć na to, co robią inne podobne strony.

4. Zdobądź lokalne cytaty i linki

Lokalne cytaty są wzmiankiami o nazwie firmy, adresie i numerze telefonu. Zostały one uznane za piąty najważniejszy czynnik rankingowy dla zapytań lokalnych w badaniu Moz z 2018 roku. Prawdopodobnie są one nieco mniej ważne w dzisiejszych czasach, ale nadal warto je zdobyć z dwóch powodów:

-Pomagają ludziom znaleźć Twoją firmę - Lokalne SEO to nie tylko optymalizacja dla Google, ale także inne wyszukiwarki, których ludzie mogą używać, aby znaleźć Twoją firmę, takie jak Bing, Facebook, Apple Maps i wszelkie katalogi branżowe.

-Mogą one nadal pomóc w rankingu - Nawet jeśli są mniej ważne niż kiedyś, mogą nadal pomóc w rankingu.

Poza tym, warto skupić się na cytatach związanych z branżą lub lokalizacją. Innymi słowy, wpisy w lokalnych lub branżowych katalogach i wyszukiwarkach. Ponieważ większość z tych cytatów zawiera link do strony internetowej firmy obok informacji NAP, najłatwiejszym sposobem na znalezienie odpowiednich możliwości jest szukanie wspólnych linków do innych podobnych lokalnych firm.

5. Zdobądź więcej recenzji

Google mówi, że "wysokiej jakości, pozytywne recenzje od klientów mogą poprawić widoczność Twojej firmy" i są one drugim najważniejszym czynnikiem rankingowym map pack, według badania BrightLocal's 2020.

6. Utrzymuj swoją stronę w dobrej kondycji

Posiadanie strony której jakoś techniczna jest słaba może prowadzić do wszelkiego rodzaju problemów z SEO. Dotyczy to zarówno lokalnego, jak i krajowego SEO. Jeśli Google nie może skutecznie znaleźć, indeksować, rozumieć zawartość, masz problemy. Możesz mieć oko na kondycję swojej strony dzięki Audytowi witryny Ahrefs, który możesz zaplanować, aby regularnie przeszukiwał Twoją stronę pod kątem ponad 100 problemów. Co najlepsze, możesz używać go za darmo dla swoich własnych stron, zapisując się do Ahrefs Webmaster Tools.

Końcowe przemyślenia

Najważniejszą częścią lokalnego SEO jest prawdopodobnie optymalizacja i przyciąganie recenzji dla Twojego profilu biznesowego Google. W ten sposób uzyskasz większą ekspozycję w wynikach map Google. Wyższa pozycja w wynikach organicznych Google jest bardziej związana z "tradycyjnym" SEO: kierowanie na właściwe słowa kluczowe, pozycjonowanie na stronie oraz budowanie lokalnych backlinków.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Jak zdobywac linki do swojej strony www?

 Linkowanie jest jednym z kluczowych czynników wpływających na pozycję Twojej witryny w wynikach wyszukiwania. Im więcej wartościowych i nat...